Saturday 13 January 2018

فترة تتحرك من المتوسط من حيث التكلفة pmac


المراجع في محفوظات الدوريات 30 ما لم يذكر بي ام سي غروب سوبرلاغو - بانكوري v بانكس o دي، كرودن باي ضد ديفيرونزيد، فك ستونيوود ضد إنفرنيس سيتي ليستر بارك، إينفيرنيس، هيرميس v دايس، مود v هال راسل، ستونهافن v جديد Elgin. PMAC مجموعة التنوب ديف إيست - بريدج أوف دون ضد لويس أوتد في - بريدج أوف دون ضد لويس أوتد في هيلهيد، بوكانهافن هارتس v باركفال، إيست إند ضد فريزربورغ يونايتد، لونغزيد v غلينتانار، سونيبانك v كولوني بارك. مجموعة باك إيست الشرقية - أبردين يوني ضد لونغسايد ، بريدج أوف دون v نيومشار أبردين سبورتس فيليدج، إيست إند ضد كولوني بارك، فريزربورغ يونايتد ضد غلينتانار، باركفال v لويس أوتد، سونيبانك v بوكانهافن هيرتس. مجموعة باك غروب فيرست ديفيسيون إيست - بوكانهافن v كولوني بارك، فريزربورغ v أبيردين يوني، نيومشار v غلينتانار ، براكفال v Longside. PMAC غروب فيرست ديفيسيون إيست - بوكانهافن هارتس v بريدج أوف دون ث، إيست إند ضد لونغسايد، غلينتانار ضد سونيبانك، لويس أوتد v فريسربورغ يونايتد، نيومشار v أبردين Uni. PMAC غروب فيرست ديفيسيون ويست - إسلافا لي v غرانتون، لوسيموث أوتد v ويتهيلز، سبي فالي v فورس ث. تم تجهيز النظام بمحركات مع وحدة تحكم دلتا تاو بماك و هلميل s جيوميت برمجة البرمجيات. هو وجود التسميات لدينا كما هو معترف به على نطاق واسع كا، سما، أو PMAC. PostNet تأسست شركة الامتياز الدولية مؤخرا المجلس الاستشاري للامتيازات بوستنيت s الماجستير الامتياز، خلال المؤتمر الدولي السنوي بوهرينجر إنجلهايم و غلاكسو، أيضا أعضاء بماك، في المرتبة رقم 28 و 29، 28.2 بيناتيا 7 نيمر 15، 29 ليواندوسكي 59 هت 1-2 مولر 74 أت 70،000 أغ 3-5 بماك المجموعة سوبرلاغو - خليج كرودن 1، ستونيوود 3 ستونهافن 4، دايس 0.A فريق خدمة كاملة في بماك خدمات الإقراض، نبض المجموعة تستخدم 4 أعمدة السلطة للقيمة، والتي تم تصميمها لتوفير الشركاء العقاريين و العملاء ميزة تنافسية. الترتيب الدوري المتوسط ​​للتكلفة. هذا الفصل يغطي المواضيع التالية. التدريج الدوري المتوسط ​​تقدير التكاليف إيباك نظرة عامة. المتوسط ​​الدوري المتوسط ​​تقدير التكاليف إيباك هو بديل إلى متوسط ​​التكلفة الدورية العادية ويختلف في طريقة تقييم عمليات النقل فيما بين المنظمات عبر مجموعات التكاليف. ينطبق ذلك في البلدان التي تكون فيها معايير استيعاب التكاليف لعمليات النقل فيما بين المنظمات عبر مجموعات التكلفة أكثر صرامة ولا تستوفيها المعايير متوسط ​​التکلفة الدوریة التکالیف (باك) التحویلات بین المنظمات التي تتأثر في نموذج التکلفة ھذه ھي التحویلات عبر مجموعات التکالیف ضمن نفس الھیکل القانوني لا تتأثر التحویلات بین المنظمات ضمن نفس مجموعة التکالیف أو عبر مجموعات التکالیف في کیانات قانونیة مختلفة في ھذه التکالیف نموذج واحد أو أكثر من المباني لشركة مثل مصانع أو مستودعات تعتبر وحدة لأغراض التكلفة جميع المباني التي تنتمي إلى نفس المجموعة التكلفة سوف تحمل نفس تكلفة الوحدة. الملكية المملوكة المعاملات. المعامالت التي تملكها هي المعاملات التي تحمل ويتم احتسابها على حساب التكلفة الدورية التي يتم تطبيقها على التكلفة المعاملات المتضمنة في التكلفة تشمل بعض الأمثلة على المعاملات التي يتم حسابها من حيث التكلفة إيرادات مكتب البريد والإكمال الوظيفي لبرنامج ويب، والمعاملات المتنوعة مع التكاليف، وعمليات النقل فيما بين المنظمات عبر مجموعات التكلفة. المعاملات المشتقة من المعاملات. المعاملات المشتقة من المعاملات هي المعاملات التي يتم التعامل بها على أساس متوسط ​​الوحدة الدورية المحسوبة حديثا تكلفة الفترة تشمل بعض الأمثلة قضية أمر البيع والمسائل المتعلقة بوظيفة ويب والمسائل المادية والعودة إلى WIP. Periodic موفينغ أفيراج التكلفة. المرحلة المتحركة متوسط ​​التكلفة بتك هي التكلفة المحسوبة بتحريك تكلفة الفترة السابقة ومخزون المخزون في كل منهما الخطوة من عملية حساب باك للفترة الحالية يتم استخدام باك خلال عملية التكرار لتقييم عمليات النقل بين المنظمات عبر مجموعات التكلفة ويتم حساب لجنة إدارة البرنامج النهائية النهائية بعد تقييم جميع المعاملات هو باك للفترة يتم احتساب باك كما يلي. كمية بين المنظمات استلام كمية بتك بتكلفة المقابلة مجموعة تكلفة الشحن كمية سابقة في تير-أورغانيزاتيون كتي. حيث الكمية السابقة كمية سابقة كمية كمية سوم كمية المعاملة. تكلفة التكلفة الفترة السابقة الكمية الفترة السابقة التكلفة سوم كمية المعاملة تكلفة المعاملة كمية سابقة سوم كمية المعاملة. الفترة السابقة التكلفة. الفترات السابقة تكلفة البند. ريسيبت المعاملات الكمية لا تشمل الإيرادات المتداولة بين المنظمات في الفترة الحالية. إعادة تقدير الأسعار المقدرة أو الأسعار النهائية للفاتورة للبائع في غضون فترة تقدير التكاليف. التحويلات بين المنظمات الاستثمارية. وتشير التحويلات الاستثمارية المشتركة بين المنظمات إلى السلع التي تتحرك في كلا الاتجاهين بين مجموعتين من فئات التكاليف. ويتلقى أيضا من مجموعة التكاليف الأخرى نفس البند إيباك و المتوسط ​​الدوري النموذجي للتكلفة. إيباك نموذج يختلف عن باك القياسية في المناطق التالية. يستخدم نموذج إيباك الحالي بماك لتقييم عمليات النقل بين المنظمات عبر مجموعات التكلفة يستخدم باك القياسية الفترة السابقة باك لهذه التحويلات. عندما التحويلات المتكررة أكروس s عند حدوث كل من الشحنات والإيصالات بين مجموعتين للتكلفة لنفس البند يتم استخدام عملية التكرار لاستخلاص التكلفة الدورية لتقليل التباين لا تقوم شركة باك القياسية بمعالجة هذه المعاملات بأي طريقة خاصة. تتم معالجة العناصر في بند معين التسلسل الهرمي خلال التكلفة التراكمية للتأكد من أن عملية التكرار للبنود يتم الانتهاء قبل أن يتم طرحها في تكلفة البنود الأصل. يمكن وصف الاختلافات التفصيلية بين إيباك ومعيار باك من خلال الاختلافات في كيفية معالجة خطوات حساب باك التفصيلية بين هذين النموذجين من التكاليف في باك القياسية، وهناك مراحل مختلفة من الحساب ويجب تشغيل ثلاثة برامج متزامنة لإكمال العملية برمتها التفاصيل هي كما يلي. اكتساب التكلفة المعالج هذا البرنامج يعمل المرحلة 1 حيث يتم احتساب تكلفة الاستحواذ. المكلفة الحرارية المعالج هذا البرنامج المرحلة 2 من المرحلة 5 يتم حساب التكلفة الدورية خلال المرحلة 5 والمرحلة السابقة من العملية ث المعاملات الإلكترونية لتسهيل حساب التكاليف الدورية في المرحلة 5. المعالج توزيعات التكلفة البيئية هذا البرنامج يعمل المرحلة 6 حيث يتم إنشاء التوزيعات. ملاحظة يتم تشغيل البرنامجين الأولين بشكل منفصل لكل مجموعة التكلفة في معيار PAC. In طريقة إيباك، برنامج واحد يستخدم لتشغيل معالج تكلفة الشراء ومعالج التكلفة الدورية، ويعمل هذا البرنامج في الوقت نفسه لجميع مجموعات التكلفة تحت كيان قانوني والفرق الأساسي في عملية إيباك هو خلال المرحلة 5 في كل من باك القياسية و إيباك، يتم تقسيم المرحلة 5 أيضا إلى عدة خطوات، تقوم إحدى هذه الخطوات بمعالجة المعاملات المملوكة من حيث التكلفة لحساب باك التي يتم استخدامها في الخطوات اللاحقة في معيار باك، تتم معالجة عمليات النقل بين المنظمات عبر مجموعات التكلفة مع المعاملات الأخرى التي يتم حسابها من حيث التكلفة مثل استلام أمر الشراء في إيباك، يتم فصل التحويلات ومعالجتها بشكل منفصل عن المعاملات الأخرى التي يتم تكبدها من حيث التكلفة. إن العمليتين المهمتين المستخدمتين في تقييم هذه المعاملات بين الشركات تشمل عمليات نقل التخصيص عبر مجموعات التكلفة. باستخدام عملية التكرار للحد من التباين. باستخدام تسلسل محدد، يشار إليه باسم التسلسل الهرمي للامتصاص، لمعالجة العناصر لضمان اكتمال عملية التكرار للبنود قبل أن يتم طرح تكاليفها في تكلفة البنود الرئيسية. Iteration process. The أهمية عملية التكرار هو موضح في المثال التالي. هناك مجموعتان التكلفة، سغا و سغب، تحت نفس الكيان القانوني ويرتبط كل مجموعة التكلفة مع المنظمات المخزون المناسبة استخدام مثال على عود متكرر، نقل المنظمة من البند أ بين هاتين المجموعتين من التكاليف الفترة التي تبدأ الكمية و الفترة السابقة باك في سغا هي 10 لكل و 9 على التوالي وبالمثل في سغب هي 20 لكل و 12 على التوالي لجنة إدارة المشروع هي الفترة الحالية تتحرك التكلفة الدورية المحسوبة قبل تقييم القيمة المشتركة بين الشركات، ويمكن أن ينظر إلى هذا النقل على أنها أربعة معاملات. TX1 هو شحنة بين المنظمات من CGA. TX2 هو إنتير-أورغانيزاتيون ترانزفرز. استلام المنظمة في CGB. TX3 هو شحنة بين المنظمات من CGB. TX4 هو استلام بين المنظمات في سغا. في معيار باك، TX1 و TX2 يتم تقييمها في 9 فترة سابقة باك من إرسال مجموعة التكلفة و TX3 و TX4 يتم تقييمها في 12. في إيباك، يتم تقييم هذه المعاملات باستخدام عملية التكرار في نهاية كل التكرار، يتم مقارنة البند بتك تكلفة مجموع تكاليف كل عنصر فرعي مع تكلفة البند بماك المستمدة في التكرار السابق ويتم التحقق من أن الفرق داخل التسامح يمكن تحديد التسامح عند تشغيل هذه العملية يتم حساب بماك باستخدام الصيغة التالية. يجب عليك أولا اعتبار سغا TX4 هو إيصال ويجب تقييمها مع بماك من سغب 15 وبناء على هذا، بماك المعدل ل سغا هو 10 833 استخدام هذا إلى فالو TX1 و TX2 بناء على هذا، فإن لجنة إدارة المخاطر والرقابة المعدلة في بنك الخليج المركزي هي 14 6212 في نهاية التكرار واحد، والتكاليف في كل من مجموعات التكلفة هي. لأن الاختيار التسامح يتم بين تكلفة البند في التكرار نث مع تكلفة البند في التكرار N-1 السابق، لا يتم فحص التسامح بعد التكرار الأول يتم التحقق من التسامح من التكرار الثاني فصاعدا في هذه الحالة، يتم تنفيذ التكرار الثاني في النهاية وسوف تكون التكاليف على النحو التالي. الخلافات بعد التكرار الثاني هي على النحو التالي. سغا 10 8333 - 10 7702 0 063.CGB 14 6212 - 14 6154 0 0058 نظرا لأن الفرق هو ضمن التسامح، التكرار لهذا البند ينتهي عند هذه النقطة وتستخدم هذه التكاليف كتكاليف دورية لمزيد من المعالجة. في يمكن أن تختلف الاختلافات بين التكرارات المتتالية وهذا يعني أن الفرق يزيد بدلا من الانخفاض بين تكرارين في هذه الحالات، يتم إيقاف عملية التكرار لهذا البند في تلك المجموعات التكلفة، ولكن تستمر العملية للآخر مجموعة التكلفة بأكملها حتى اكتمال. التسلسل الهرمي للامتصاص يحدد التسلسل الصحيح لعناصر المعالجة هذا التسلسل الهرمي للامتصاص مشتق استنادا إلى مستوى بوم عنصر عبر كو ست استخدام الإجراء التالي لتحديد التسلسل الهرمي للامتصاص. تحديد المستوى المقابل في كل بوم الموجود عبر مجموعات التكلفة لكل عنصر. تحديد أعلى مستوى بوم عبر مجموعات التكلفة يتم التعامل مع العناصر غير المتضمنة في أي بوم كعقد أوراق أو على أدنى مستوى بوم. إنشاء هرمية فريدة من نوعها مع المستويات المحددة في الخطوة السابقة، مزيد من حل أي ترابط من مستويات البند عبر مجموعات التكلفة يحدد هذا التسلسل تسلسل الأولوية التي يجب أن تتم معالجة العناصر تبدأ العملية من أدنى مستوى ورقة والعقد والتحركات إلى أعلى مستوى الأم. المثال التالي يوضح التسلسل الهرمي للامتصاص. في هذا المثال، هناك ثلاث مجموعات التكلفة CG1، CG2 و CG3 هناك ثلاثة هياكل بوم مع عناصر مختلفة في مستويات مختلفة ويعتبر أدنى مستوى بوم كما عقدة الورقة ويمثلها عدد 1000 مستويات أعلى التالية ممثلة 999، 998 وهلم جرا مستوى بوم لكل تكلفة g روب من الرسم التوضيحي أعلاه سيكون. ويتم تحليل آخر لحل التبعيات مستوى البند بين مجموعات التكلفة في المثال أعلاه، البنود M1، M6، و T3 هي على نفس المستوى من 999 ومع ذلك، لا يمكن معالجة T3 قبل T1 لأن T1 هو عنصر طفل ل T3 في مجموعة التكلفة 2 وبالمثل، M6 لا يمكن معالجتها قبل M1 و T3 يتم حل هذه الترابط ويتم استخلاص هرمية فريدة من العناصر المؤهلة لهذا المثال على النحو التالي. رموز مستوى جديد. يتم معالجة العناصر F3 و C1 أولا للحصول على التكاليف الدورية، ثم تتم معالجة المستوى التالي من العناصر. يمكن أن يكون هناك سيناريو توقف تام عند وجود حلقات بوم عبر مجموعات التكلفة في سيناريو توقف تام، نفس العنصر هو الأصل والطفل من عنصر آخر على سبيل المثال، البند A هو أحد الوالدين من البند ب في مجموعة التكلفة 1، والبند B هو أحد الوالدين من البند أ في مجموعة التكلفة 2 في مثل هذه الحالات، تنتهي عملية إيباك فجأة ويجب حل سيناريو الجمود وتشغيل العملية مرة أخرى. إعداد إيباك يتم تعيين. IPAC في بنفس الطريقة مثل باك القياسية الخطوة الإضافية الوحيدة هي تمكين إيباك عند تعريف الكيانات القانونية نوع تكلفة الكيان. لتمكين أو تعطيل IPAC. Navigate لنقطة نوع تكلفة المجموعة المجموعة تكلفة التكلفة. حدد علامة التبويب نوع نوع الجمعيات. حدد تمكين مربع الاختيار المتوسط ​​التكراري للتكلفة لاستخدام IPAC. You يمكن أيضا تحديد خانة الاختيار تنفيذ تكرارات متعددة تحدد هذه السمة ما إذا كان يجب تنفيذ تكرارات متعددة حتى يتم تحقيق التسامح عندما تتم معالجة عمليات النقل بين المؤسسات عبر مجموعات التكلفة إذا لم يتم تحديد هذا، ثم يتم تنفيذ تكرار واحد فقط. ملاحظة يمكنك ترك هذا دون تحديد لتحسين الأداء إذا كنت لا تتبع معايير صارمة للامتثال للتسامح. يتم احتساب رونينغ IPAC. IPAC عن طريق تشغيل حساب تكراري متوسط ​​التكلفة المتزامنة البرنامج. لتشغيل حساب المتوسط ​​الدوري التكراري البرنامج المتزامن للتكلفة. نافيغات إلى حساب المتوسط ​​الدوري التكراري التكلفة المتزامنة الرياح أو تعرض نافذة المعلمات. ملاحظة تشغيل هذه العملية لكافة مجموعات التكلفة ضمن كيان قانوني ونوع التكلفة. تشغيل خيارات التشغيل وتشمل خيارات التشغيل بدء، استئناف من الخطأ، استئناف لعدم التسامح، و Iteration. Start النهائي - بدء تشغيل المعالج من بداية التطبيق سوف إعادة تشغيل العملية لجميع العناصر والمعاملات، بغض النظر عما إذا كان يتم تحقيق التسامح لأي منهم في run. Resume السابقة من خطأ - استئناف من الخطأ يمكن استخدامها عندما ينتهي البرنامج فجأة بسبب بعض الأخطاء غير المتوقعة أو بسبب سيناريو الجمود. الاستئناف لعدم التسامح - استئناف من عدم التسامح يمكن استخدامها عند انتهاء البرنامج ولكن لا يتحقق التسامح هذا الخيار يستأنف المعالج من عملية التكرار التراكمي، فقط لتلك البنود التي لم تستوف التسامح المطلوبة ، في وقت سابق run. Final التكرار - الانتهاء من عملية التكرار بغض النظر عن التسامح التي تحققت للعناصر الخيار النهائي التكرار يمكن استخدامها عندما ينتهي التشغيل في وقت سابق في غير متسامح نس ولكن كنت ترغب في وضع اللمسات الأخيرة على التكاليف الدورية مع أي القيم التي تم التوصل إليها بعد التكرار النهائي واحد أكثر هذا الخيار ينطبق إذا لم تكن خاصة جدا من تحقيق التسامح. إدخال العملية حتى تاريخ هذه القيمة الافتراضية إلى تاريخ الانتهاء من الحالي الفترة يمكنك تحديد تاريخ اختيار المعاملات التي يجب معالجتها من قبل البرنامج يجب أن يكون هذا التاريخ ضمن الفترة المحددة أعلاه. تحمل التسامح تحديد التسامح أن التباين يجب أن يكون داخل. إدخال عدد التكرارات هذا هو الحد الأقصى لعدد التكرارات يجب أن يتم تنفيذ عملية التكرار ينتهي بعد تحقيق التسامح المحدد أو عدد من التكرارات اكتمال أيهما يحدث أولا. تحديد عدد العمال يمكنك تحديد عدد العمال التي يمكن معالجتها في وقت واحد لتمكين المعالجة المتوازية وتحسين الأداء يجب أن يكون هذا العدد أقل من أو يساوي عدد مجموعات التكلفة. إخراج تقرير العملية د يتم عرض حساب التكرار المفصل لكافة العناصر ومجموعات التكلفة يمكنك مراجعة التقرير للحصول على التفاصيل يتم تضمين أية أخطاء أو سيناريوهات استثناء في التقرير سيبدو مخرجات التقرير النموذجية كما يلي. عرض عملية إيباك حالة لفترة. لا توجد مرحلة منفصلة لتتبع عملية إيباك يتم استخدام مرحلة معالجة التكلفة لتتبع وعرض حالة العملية لفترة. لعرض حالة العملية إيباك لفترة. انتقل إلى إطار حالة العملية. ملاحظة إذا كان البرنامج ينتهي في عدم التسامح، ثم يظهر الوضع كما استئناف لعدم التسامح. عرض التكلفة الدورية المحسوبة من قبل IPAC. The نفس التحقيق تكلفة البند المستخدمة لمعيار باك يستخدم لعرض التكاليف المحسوبة من قبل IPAC. There لا يوجد تغيير في طريقة توزيع يتم إنشاؤها عندما إيباك يتم تمكين التوزيعات بنفس الطريقة عند تمكين باك القياسية. تحسينات في الإصدار 12. يتضمن الإصدار 12 التحسينات التالية. عملية التكرار اختيارية ويمكنك اختيار سي عدم استخدام عملية التكرار في حين تمكين إيباك في الكيان القانوني ومستوى نوع التكلفة. يتم دعم المنظمات إيم. يتم تطبيق تكلفة النقل المحددة على معايير المنظمة أو شبكة الشحن على أساس من لجنة إدارة المشروع واستندت على التكلفة الدائمة قبل الإصدار 12.لأن عملية أوراكل تصنيع أوب والمنظمات المنفصلة تتقارب على مستوى تنظيم المخزون، يتم التعامل مع إيصالات بين المنظمات من منظمة أوب مثل أي إيصالات أخرى من حيث التكلفة يتم تحديد سعر الإيصال من قائمة أسعار التحويل المحددة في شبكة الشحن بين هاتين المنظمتين، أو يمكنك استخدام هوك العميل المقدمة لتمرير price. PAC المطلوب يدعم سعر التحويل للحركات الداخلية معالجتها باستخدام أوامر الداخلية لذلك، إيباك لا معالجة شحنات النظام الداخلي والإيصالات عندما يكون سعر نقل ينطبق إذا كان الخيار الشخصي ست تعيين خيار التسعير نقل إلى نعم، السعر كتكلفة واردة، ثم مثل ر يتم استبعاد رانساكتيونس من عملية التكرار. استخدام التكاليف الفعلية. هذا الفصل يغطي الموضوعات التالية. يمكنني إدخال التكاليف الأولية عند استخدام التكلفة الفعلية. لا لأنه يتم حساب التكاليف الفعلية، لا يمكنك إدخال بيانات التكلفة باستخدام نافذة تفاصيل التكلفة. تعيين التكاليف الأولية عند استخدام طريقة التكلفة الفعلية. لا يمكن إدخال التكاليف الفعلية يدويا باستخدام نافذة تفاصيل التكلفة لإدخال تكاليف الفترة الأولى للتكاليف الفعلية، استخدم أبي كوست أبي لتحميل التكاليف المصدر تكاليف الفترة الأولى من تطبيق خارجي أو أنظمة قديمة . كيف يمكن التوفيق بين المخزون بسهولة تحت التكاليف الفعلية. هناك بعض التوصيات لتسوية المخزون أسهل في التكاليف الفعلية ويرد في الفقرات اللاحقة. توصيات لتسوية المخزون أسهل في إطار التكاليف الفعلية إذا تم استخدام متوسط ​​الفترة المنقولة طريقة بماك للتكاليف الفعلية ، ثم قم بتعيين فاريتي برايس فاريانس تو بوك إنفنتوري في بو السعر على نافذة السياسة المالية الحدث لا يتم تسجيل بف (د)، ولا حاجة إلى إعادة تقييم التكاليف بالنسبة إلى إدخالات المحاسبة المجمعة، قم بتعيين حساب كلس إلى المخزون، بحيث يكون رصيد المخزون النهائي للسلع في دفتر الأستاذ الفرعي متزامنا مع تقييم المخزون. إذا استخدم المتوسط ​​المرجح لمؤشر بواك للتكاليف الفعلية، عندئذ يتم تحديد قيمة التغير في سعر الشراء إلى المخزون في بند التكلفة على الحدث نافذة السياسة المالية يتم تسجيل بف مقابل كل إيصال ولكن صافي التأثير هو صفر في نهاية الفترة بسبب متوسط ​​معدل تشغيل عملية إعادة تقييم التكلفة لإجراء تسوية دقيقة للمخزون عند في نهاية الفترة. هل التكلفة الفعلية فاتورة الدعم تجاوز الاستلام. نعم التكلفة الفعلية يستخدم سعر الفاتورة، إذا كان متوفرا، ويفضل سعر الفاتورة على سعر بو في حساب التكاليف. إلغاء الفاتورة من إيصالات. التكلفة الفعلية يستخدم الفاتورة السعر، إذا كان متوفرا، ويفضل سعر الفاتورة على سعر الشراء في حساب التكاليف لمطابقة للعمل بشكل صحيح، فمن المستحسن أن تتطابق مع الفاتورة إلى إيصال استلام ثلاثي الاتجاه بدلا من مطابقة بو 2-الطريقة إذا تمت مطابقة الفاتورة مع أمر الشراء، فإن سعر الفاتورة يتجاهل جميع الإيصالات في خط الشراء، على الرغم من أن الفاتورة هي لإيصال واحد فقط تعيين استبعاد غمف الفواتير التي ليس لديها إيصالات إلى نعم، بحيث يتم فقط النظر في تلك الفواتير التي لها إيصال مطابقة في الفترة الحالية للتكاليف في حساب التكلفة يتم تجاهل الفواتير المسجلة في الفترة الحالية مقابل المقبوضات في فترات سابقة ويتم حل أي فرق في السعر باستخدام الفارق في سعر الفاتورة IPV. What هي المعايير لإدراج دفعة في حسابات التكلفة الفعلية. عملية التكلفة الفعلية تعتبر فقط دفعات مغلقة في حسابات التكلفة. المعايير لإدراج الدفعة في حسابات التكلفة الفعلية. عملية التكلفة الفعلية تعتبر فقط دفعات مغلقة في حسابات التكلفة يجب أن يكون تاريخ إغلاق الدفعة ضمن فترة بدء وتاريخ انتهاء فترة انتهاء الصلاحية بما في ذلك كل من التواريخ. تحمل التكلفة الفعلية للتكاليف. أوب يلتقط التكلفة الفعلية من المعاملات التجارية يتم التقاط تكاليف المواد الخام على أساس إيصالات أوامر شراء المواد الخام أو الفواتير يتم التقاط تكاليف المنتجات على أساس الكميات الفعلية للمواد الخام المستهلكة واستخدام الموارد أو تكلفة التحويل المسجلة في دفعة الإنتاج معاملة يتم الحفاظ على التاريخ كمرجع. طريقة حساب التكلفة الفعلية. التبعية هي أساليب حساب التكلفة الفعلية. الوسط المرجح المتوسط ​​التكلفة PWAC. This هو متوسط ​​التكلفة الصارمة للمواد الخام خلال الفترة، استنادا إلى إجمالي الإيصال المقدرة أو سعر الفواتير لكامل كمية المخزون متوسط ​​التكلفة المرجح المتوسط ​​هو متوسط ​​التكلفة الصارم للفترة على أساس الفترة الكمية الإجمالية والمقدرة أو الأسعار النهائية. يتم احتساب مؤشر تكلفة التشغيل من خلال تقسيم - مجموع كمية المعاملة مضروبا بالسعر - بمجموع كمية المعاملة ، كما هو مبين في الرسم التوضيحي التالي. ترانز الكمية - كميات الاستلام أو أب الكميات المترابطة داخل حساب التكاليف السعر - استلام الأسعار المقدرة أو أسعار الفاتورة النهائية ل أب خلال فترة التكلف. معدل التحريك المتوسط ​​PMAC. OPM يحسب متوسط ​​تكلفة الفترة مع تحريك تكلفة الفترة السابقة مع رصيد المخزون في الفترة الماضية والتكلفة. تقسیم نتیجة - کمیة رصید مخزون الفترة السابقة مضروبا في تکلفة الفترة السابقة بالإضافة إلی مجموع کمیة المعاملة مضروبا بالسعر - من خلال رصید مخزون الفترة السابقة زائدا مجموع کمیة المعاملة کما ھو مبین في الرسم التوضيحي لحساب الفترة السابقة - هذا هو رصيد مخزون الفترة السابقة الذي تم استخلاصه من الأرصدة المنتهية في فترة الجرد. تكلفة الفترة الزمنية - عنصر التكلفة الفعلية للفترة السابقة من جدول تفاصيل عنصر التكلفة. الترانس الكمية - كميات معاملات الاستلام أو الكميات المترابطة من أب في غضون فترة التكلفة. السعر - استلام الأسعار المقدرة أو أب الفاتورة الأسعار النهائية في غضون فترة التكاليف. المرجح المتوسط ​​المرجح كوس t باك. إن المتوسط ​​المرجح لتكلفة المتوسط ​​المرجح يحسب متوسط ​​تكلفة الإيصالات والكميات المدخلة ضمن الحدود المحددة لجدول التكلفة يمكن أن يكون تعريف التقويم مطابقا للسنة المالية أو قد يمتد إلى سنوات مالية متعددة توفر مرونة مجموعة متنوعة من أساليب التكلفة المتوسطة المرجح المرجح. يتم حساب PPAC عن طريق قسمة - مجموع كمية المعاملة مضروبا بالسعر - بمجموع كمية المعاملة، كما هو مبين في الرسم التوضيحي التالي. ترانز الكمية - كميات الإيصال أو كميات أب المترابطة من بداية تقويم التكاليف إلى نهاية الفترة الحالية. السعر - استلام أسعار المقدرة أو أب أسعار الفاتورة النهائية ضمن تقويم التكاليف. تكلفة الصفقة الأخيرة. هناك طريقتان لتحديد التكلفة الفعلية الأخيرة من المواد الخام. ستت - تستخدم هذه الطريقة آخر معاملة خلال فترة حساب التكاليف، بغض النظر عما إذا كانت المعاملة عبارة عن إيصال أو فاتورة حسابات مستحقة الدفع. ليستي - ذيس ميث أود يستخدم آخر الحسابات الحسابات الفاتورة في غضون فترة حساب التكاليف، حتى إذا كان هناك أحدث الإيصالات مع الأسعار المقدرة في غياب معاملات الفاتورة أب سيتم النظر في آخر استلام للتكلفة الفعلية. وستحل تعديلات تكلفة المعاملات الأخيرة محل أي معاملة أخرى ل التكلفة الفعلية لكلا الطريقتين، وتكلفة وحدة التكيف هو التكلفة الفعلية. عملية لاست-أوب يستخدم آخر المعاملات في فترة التكاليف كأساس لتكلفة المواد الخام إذا لم يكن هناك الحسابات المستحقة الدفع فواتير التكلفة للفترة، يستخدم آخر سعر استلام لتكلفة المواد الخام. عملية الفاتورة الأخيرة لستي - أوب يستخدم آخر حسابات الدفع الفاتورة المعاملات في فترة التكاليف كأساس لتكلفة المواد الخام، حتى لو كانت هناك معاملات استلام المواد الخام التي تحدث في وقت لاحق في الفترة إذا لم تكن هناك تكاليف مستحقة الدفع من الحسابات المستحقة الدفع للفترة، يتم استخدام آخر سعر استلام لتكلفة المواد الخام التكلفة الفعلية للتكيف إينتس يحل محل أي من الطرق المستخدمة لحساب التكلفة الفعلية - التكلفة المعدلة هي التكلفة الفعلية. وصف المعاملات في التكاليف الفعلية. يتم حساب التكلفة الفعلية إما تكلفة المواد الخام أو تكلفة المنتج. المعاملات لحسابات تكلفة المواد الخام. المواد الخام التكلفة لعنصر في منظمة على أساس المعاملات الواردة التالية. إيصالات الشراء بما في ذلك الشحن والرسوم الخاصة المقدرة على بو، وعوائد وتصحيحات الإيصالات. أرصدة المخزون المفتوحة. مخصصات دفتر الأستاذ العام للنفقات غير المباشرة. تحويلات داخلية بما في ذلك عملية إلى التنظيم المنفصل وعمليات النقل بين الشركات والأوامر الداخلية داخل الوحدات التشغيلية وعبرها. ويؤخذ المتوسط ​​المرجح لجميع المعاملات الواردة للوصول إلى تكلفة العنصر المادي خلال عملية التكلفة الفعلية، يتم أيضا تطبيق المصروفات العامة وتوزيع المصروفات والتسويات على البند جنبا إلى جنب مع تكلفة المواد. المعاملات لحسابات تكلفة المنتج. عندما كالكولاتين g تكلفة المنتج، يتم تضمين دفعات الإنتاج كعلاقة واردة جميع المعاملات الواردة الأخرى هي مماثلة لحساب تكلفة المواد الخام. التعاملات التي تؤثر على تكاليف المواد الخام. شراء إيصالات والفواتير. وتشمل عملية التكلفة الفعلية تفاصيل الشراء التالية. يختار استلام وتفاصيل الفاتورة البيانات من أوراكل المشتريات المناسبة وفواتير أب الفواتير. عملية التكلفة الفعلية تعتبر الشحن والرسوم الخاصة المحددة على أنها تؤثر على المخزون ويحسب تكاليف البند بشكل مناسب. Inventory نقل. يتم التعامل مع النقل الداخلي على غرار أي معاملة أخرى في أوب مثل يتم تحديد الفاتورة أو الإيصالات والتكلفة على أنها التكلفة في منظمة المخزون المصدر. أوب عملية التكلفة الفعلية تدعم الأنواع التالية من التحويلات. إنتيرورغ التحويلات الكمية في تكلفة المؤسسة المصدر للتحويلات داخل المنظمة، ويعتبر سعر التحويل لعمليات النقل عبر المنظمات. نقل بين عملية ر o منظمة منفصلة. يستخدم حساب تكلفة المواد الخام ل بماك الصيغة التالية. C هو التكلفة المطلوبة للفترة الحالية باستخدام طريقة تكلفة PMAC. Qx هي الكمية المستلمة نتيجة النقل في الفترة الحالية. Cx هي التكلفة من البضائع المنقولة هذا يتوافق مع تكلفة بند الفترة الحالية في منظمة جرد المصدر. Qx2 يتوافق مع التحويلات التي تم إصدارها في الفترة السابقة، ولكن وردت في الفترة الحالية. Cx2 هي تكلفة السلع المنقولة هذا يتوافق مع تكلفة البند السابق في البند ويمكن أيضا أن تكون منظمة الجرد المصدر. الصيغة أعلاه ممثلة as. C هي التكلفة المحسوبة من قبل طريقة التكلفة بماك بما في ذلك التحويلات. س 1 هو مجموع كب ق من Q. C 1C هو التكلفة دون التحويلات، كما تم حسابها في تم تطبيق الصيغة الأصلية قبل نقل المخزون. يوضح المثال التالي كيف سيقوم برنامج التكلفة الفعلية بمعالجة التحويلات وحساب التكلفة الفعلية. تفترض أن ما يلي هو بريفيوو في الفترة السابقة جرد أرصدة البند البند كورن نيويورك تنظيم المخزون. تكلفة الفترة السابقة 2 05 رطل لب. الرصيد الإفتراضي 5000 لب الجنيه الاسترليني. BOS منظمة الجرد. تكلفة الفترة السابقة 2 90 لب. الرصيد الاحترافي 2000 لب. إضافة إلى ذلك، التالية هي بو إيصالات للفترة الحالية. نقل الفينتوري من 100 لب من كورن من نيويورك إلى بوس جرد التنظيم. التكلفة في نيويورك المخزون المؤسسة 5000 لب 2 05 500 لب 1 50 5000 500.11000 5500 2 00 لب. منذ نقل المخزون نشأت من نيويورك ليس هناك أي تأثير على حساب تكلفة المواد الخام للبند كورن في منظمة المخزون نيويورك على الرغم من أن الحساب التالي يبين كيف يؤثر نقل المخزون على حساب تكلفة البند كورن في تنظيم المخزون بوس. الكشف في المخزون بوس منظمة 2000 لب 2 90 1000 لب 1 75 100 لب 2 00 2000 1000 100.7750 3100 2 50 لب. هذه هي التكلفة الفعلية المحسوبة للبند كورن في المخزون ني و بوس أورغا نيزاتيونس ثم يستخدم برنامج سوبلدجر هذه التكلفة لحجز عمليات نقل الجرد. تحويل بين العمليات والمنظمات المنفصلة. يمكن نقل المعلوماتية من منظمة إلى أخرى باستخدام نقل بين المنظمات بسيطة أو باستخدام الأوامر الداخلية حيث يطلب وثائق نقل دعم التكلفة الفعلية سوف تنظر عمليات نقل المخزون بين منظمات جرد العمليات داخل نفس الكيان القانوني في تكلفة المؤسسة المصدر بالنسبة للتحويلات التي تتم عبر الكيانات القانونية، يتم استخدام سعر التحويل بالنسبة للتحويلات التي تنشأ من منظمة جرد منفصلة إلى منظمة جرد العمليات أو العكس، فإن سعر التحويل يتم استخدام الفرق بين تكلفة المؤسسة المرسلة وسعر التحويل في حساب جديد يسمى إنتر-أورغ بروفيت حساب الأرباح الناتجة عن هذه التحويلات عشية نوتوالي غسلها عندما يتم توحيد الحسابات على مستوى المؤسسة. يجب عليك إعداد سعر التحويل لكل مجموعة من العمليات والمنظمات المنفصلة بين هذه التحويلات سيتم القيام به. الملف الشخصي، خيار التسعير نقل ست، في أوراكل كوستينغ يتحكم في ما إذا كان سيتم استخدام نقل السعر إلى تكلفة نقل النظام الداخلي عبر وحدات التشغيل وإذا كان الأمر كذلك، ما إذا كان استخدام سعر التحويل كتكلفة واردة أو لا يستخدم الملف الشخصي فقط لنقل من منفصلة إلى جرد منفصلة المنظمات فقط. لا دعم لتكلفة مستوى الكثير يتم توفير عبر مثل التحويلات. لا يتم توفير الدعم للرؤية شبه الأساسية عنصري عبر نقل منذ يتم استخدام سعر التحويل. نماذج من التحويلات. جميع أنواع التحويلات. ديريكت أو إنترانسيت التحويلات باستخدام نقل إنتيرورغانيزاتيون. ديريكت أو إنترانسيت التحويلات باستخدام أوامر الداخلية. الترجمة عبر التشغيل وحدات، عبر مجموعات من الكتب. ار يسمح بين عملية والمنظمات المنفصلة. التغييرات إلى شيبي نغ نيتوركس نافذة window. The شيبينغ نيتوركس، في تطبيق أوراكل إنفنتوري، تتضمن علامة تبويب ترانسفر برايس تتضمن علامة التبويب هذه حقلين، قائمة الأسعار وحساب إنتيرورغ بروفيت. يتم استخدام قائمة الأسعار لاشتقاق سعر التحويل مع خيار التسعير الثابت من قبل كل من ومعالج تكلفة أوب وتكلفة معالجة أوراكل كوستينغ باك سوف يتجاهل معالجات تقدير التكاليف من أوراكل كوستينغ سعر التحويل. يتم استخدام نموذج التحويل المشترك بين المؤسسات لإنشاء عملية نقل بين أي منظمتين إعداد سعر التحويل بين منظمتين إذا كان التحويل happens between a process and discrete organizations If the transfer price cannot be derived at the transaction creation time, then the transfer fails. Linking the Source and Target Transfer Transactions. For any type of transfer transaction, there are two transactions created, one for the source organization and the other for the target organization In the case of a direct transfer using the inter-organization transf er, the transaction ID of the other side of the transaction is maintained in each of the two transactions But, in the case of an intransit transfers or transfers using internal orders only the source transaction carries a link to the other transaction This relationship is maintained in the case of process to discrete transfer. Inventory Transaction Manager. The inventory transaction manager supports the following for a process to discrete transfer. Creates a logical transaction whenever a process to discrete transfer transaction is created that has intransit impact on the other organization For example, if a transfer is done from PR1 to M3 with FOB point set as Shipping, at the completion of the shipment transaction, the intransit is owned by M3 and a logical transaction must be created for the organization M3 Refer to Oracle Cost Management User s Guide for more details on the Cost Manager. The transfer price, if available, is stamped on the material transaction table for internal orders intransit transfer across operating unit type of transactions If the transfer price is not available, then the transaction is not created and it errors. Cost Manager Concurrent Process. A transfer creates two transactions in material transaction table One is the shipment and the other is the receipt transaction. The Cost Manager derives costs for discrete organization owned transactions the other being the process organization owned transaction. For intransit transfers, there is an impact on the discrete organization from the process transaction and vice-versa and costing and accounting depend on the FOB point set up for the transfer. The Cost Manager generates accounting entries for the discrete organization that is impacted by this transfer For intransit transfer to a discrete average, LIFO Last In First Out , and FIFO First In First Out costing organization with FOB set to Shipping then the Cost Manager re-averages the cost in the target organization on completion of the first shipment t ransaction. For example, a transfer originates from a discrete organization, M3, to the process organization, PR1 The FOB point is Receiving When the transfer is shipped from M3, a row is created in the Material Transactions table for the source organization M3 The Cost Manager costs these transactions When the transaction is received in PR1, a second row is created in the transaction table for the target organization PR1 The transaction is owned by PR1 but an accounting entry is generated for M3 to clear the intransit entry and record an Interorg Receivables entry The journal entry for M3 is created only when the receipt is completed. When the inventory is transferred from process organization PR1 to discrete organization M3 and the FOB point is Shipping, then a journal entry is created for M3 when the transfer is shipped An intransit and interorganization payables journal entries are created for M3, target organization If M3 is an average cost organization, then the cost in M3 is also re-averaged based on the incoming cost. OPM Actual Cost Concurrent Process. The OPM Actual Cost Process includes all transfers including the ones originating from a discrete organization. The cost of the incoming transfer from a discrete organization is considered at the transfer price established between the two organizations. The following features are supported. Transfers both from process and discrete organizations are considered for cost calculations. Transfers from discrete organization are considered at the transfer price. Since transfer price is used, transfers within and across operating units are also considered for cost calculations. Overhead Costs. Actual overhead cost calculations are identical to the standard cost overhead calculation used during the standard cost rollup process It is important to note that overhead costs may be defined and computed for raw materials or products Therefore, overhead cost must be computed prior to computing the production costs. Overhead Unit Cost is calculated by dividing the Item Quantity into the sum of -- Overhead Usage, multiplied by Overhead Quantity, multiplied by Resource Cost, as shown in the following illustration. Expense Allocations. You can take an expense amount and allocate it through to multiple raw materials or products on a percentage basis You can perform any last minute adjustments to allocations prior to Actual Cost calculations. Ensure that expenses are allocated in the correct period and that batches are completed and closed in the same period. Another alternative is to enter the account balances into OPM manually using Cost Allocation Maintenance. GL Expense Allocation Calculation. The Raw Material and Expense calculations consider the Prior Period Inventory Balance and Allocation component costs when computing averages This method ensures that there is no mismatch between the Inventory Accounts and Inventory valuation based on unit cost The current period transaction quantity considered for PMAC Raw Material Exp ense calculations is the total receipt quantity in that period and not overridden by the consumption quantity, if any. However, the cost calculation for PMAC has been modified to include the prior period inventory balance and the prior period cost as follows. For raw materials, the expense amount is calculated as the sum of expenses to be allocated and the product of prior period inventory balance and prior period cost This is represented as. GL Expense component cost Previous Period Inventory Balance Previous Period Expense Component Cost Expense Amount for Current Period Previous Period Inventory Balance Received Quantity. For products, the quantity is determined as sum of the previous period balance, the total quantity produced and the total quantity received, if any The expense amount is the sum of expenses to be allocated in the current period and the product of prior period inventory balance and prior period cost This is represented as. Expense component cost Previous Period Inventory Balance Previous Period Component Cost Expense Amount for Current Period Previous Period Inventory Balance Produced Quantity Received Quantity if any. The expense allocations are averaged using prior period inventory balance for items that have no current period transactions, such as receipts or production. Whenever there is a non-zero expense amount that could not be allocated because the total quantity is zero, a warning is displayed. Actual Cost Adjustments. Actual costs are recalculated based on the adjustments that you enter for the specified item, inventory organization, cost calendar, and cost period. The Actual Cost Adjustment supports three adjustment types. Average Cost Adjustment. Unit Cost Adjustment. The Average Cost Adjustment type lets you enter a quantity and a cost This adjustment simulates a transaction that happened outside the OPM Actual Cost process For example, if you use a third party system to record transactions, then use this adjustment type to replicate the event to include in cost calculations The Actual Cost process considers these transactions similar to a purchase order receipt. The Average Cost Adjustment is calculated as follows. The Value Adjustment type lets you enter an adjustment without a quantity with a value to apply to the entire quantity considered for actual cost calculations. The Value Adjustment is calculated as follows. The Unit Cost Adjustment type lets you adjust the actual unit cost of the item with the specified cost The Actual Cost process calculates the cost of the item per the current logic and then applies this unit cost adjustment to calculate the new adjusted cost This adjusted cost becomes the new actual cost of the item. First the New Unit Cost without the Unit Cost Adjustment is calculated as follows. The Unit Cost Adjustment is included only after the Actual Cost is calculated based on the existing Adjustment types Then, the New Unit Cost with the Unit Cost Adjustment is calculated as follows. Transactions Impacting Prod uct Costs. Product Costs. You can let OPM calculate actual costs of products, which is useful if you need to spread actual product costs for the period over more than one cost calendar period For example, assume you have a steady level of production for ten straight periods in a cost calendar If production soars in the eleventh period, then production costs for that period soars also. OPM uses one of the following methods to calculate product cost so that those greater-than-usual product costs for the period are redistributed, and leveled, over a greater period of time.1 - Period Moving Average Cost PMAC.2 - Period Weighted Average Cost PWAC.3 - Perpetual Average Cost PPAC. Note Raw material calculation and product calculation types can be different For example, raw materials can be calculated based on Period Weighted Average Cost PWAC , and products based on Period Moving Average Cost PMAC. Period Moving Average Cost PMAC. OPM calculates the cost of the product based on closed batches in th is period, and also on prior-period inventory balances and period costs. When the product is produced, but not received or invoiced in this period, the following calculation takes place. PMAC PBAL PCOST BCOST PBAL BQTY. PBAL is the closing inventory balance for item at current inventory organization in prior period This is the same for all cost components for item. PCOST is the component cost from previous cost period. BCOST is the sum of component costs of all ingredients in all batches for the specific cost component, in this period. BQTY is the total quantity produced in all batches in this period This is the same for all cost components for item. RCOST is the total receipt cost for this component in this period this amount was used in raw material cost calculation for the item. RQTY is the quantity used in raw material cost calculations for this item. When the product is both produced and received or invoiced in this period, the following is calculated. PMAC PBAL PCOST BCOST RCOST PBAL BQTY RQTY. Period Weighted Average Cost PWAC. Calculates cost of a product based on current-period transactions only All closed batches in the period are considered. When the product is produced, but not received or invoiced in this period, the following is calculated. When the product is both produced and received or invoiced in this period, the following is calculated. BCOST is the sum of component costs of all ingredients in all batches for the specific cost component, in this period. BQTY is the total quantity produced in all batches in this period this will be same for all cost components for item. RCOST is the total receipt cost for this component in this period This amount was used in raw material cost calculation for the item. RQTY is the quantity used in raw material cost calculations for this item. Period Perpetual Average Cost PPAC. Calculates average cost of a product based on the entire calendar s transactions and batches up to and including the previous period, and the current period. Wh en the product is produced, but not received or invoiced in this period, the following is calculated. PPAC PPACCOST BCOST PPACQTY BQTY. When the product is both produced and received or invoiced in this period, the following is calculated. PPAC PPAC BCOST RCOST PPAC BQTY RQTY. PPACCOST is the result of the transaction quantity times transaction component cost for calendar to prior-period transactions this includes all the calendar to prior period receipt transaction batches and adjustments. PPACQTY is the sum of transaction quantity for calendar to prior-period transactions. BCOST is the sum of component costs of all ingredients in all batches for the specific cost component, in this period. BQTY is the total quantity produced in all batches in this period this will be same for all cost components for item. RCOST is the total receipt cost for this component in this period This amount was used in raw material cost calculation for the item. RQTY is the the quantity used in raw material cost calcu lations for this item. Production Batch Costs. Actual ingredient usage from Production is captured for closed batches Ingredient cost is calculated by the actual cost raw material method for your cost method. Actual resource usage, count, and throughput are captured in the OPM Process Execution application Resource rate or nominal cost is entered in costing. Batch unit cost is calculated by dividing -- the sum of ingredient quantity, multiplied by the ingredient actual cost, plus the sum of resource use multiplied resource rate -- by the batch item quantity, as shown in the following illustration. Period Product Unit Cost is calculated by dividing -- the sum of the period batch quantity multiplied by batch unit cost, plus the sum of allocations multiplied by the sum of adjustments -- by the sum of all period batch quantity, as shown in the following illustration. Production Batches. In Process Execution, when a lab batch is created you can specify whether to update inventory by checking the U pdate Inventory box If you do not check this box, then the work-in-process inventory organization is set to null In this case, no inventory transactions are created and the Actual Cost process ignores these batches in cost calculation As a result, the variances are not calculated. Recipe Process Loss. The Actual Cost process considers the process loss when determining the costs The process loss is defined as the percentage specific to the formula and process routings Recipe and is applied to the product yield The batch transactions include the process loss to determine the actual consumption and output of an item. Activity Factors and Charges. The activity factor indicates the number of times an activity is performed The factors are applied to resource usage when calculating resource costs. Number of Charges is determined by capacity and relates to the number of times a routing step, an activity, or a particular resource the level where charges are maintained depends on the user setup needs to be performed This is specific to a recipe The New Product Development includes a new operation scaling type, Fixed by Charge This scaling type determines if the resource cost is fixed by the number of charges The Cost Rollup process considers the new scaling type and computes the costs accordingly Refer to Oracle Process Manufacturing Product Development User s Guide for details on the Fixed by Charge scaling type. The Actual Cost process considers both activity factors and charges as they are included in the batch transaction details when calculating costs. Reopen a Production Batch. The Actual Cost process lets you reopen a batch to correct entries If the batch details were used in calculating the actual cost of a product, then a warning message displays Run the Actual Cost process again to ensure that the costs are accurate and reflect the changes If a batch is already posted or has contributed to a frozen actual cost, then it cannot be reopened. Inventory Transfer of Products. The A ctual Cost process supports inventory transfers of products The costs from the source inventory organization is considered in the cost calculation to arrive at an accurate cost of the item in the destination inventory organization. A product in source or destination inventory organization and the transfer is completed within a period. A product in a destination inventory organization and transfer is completed across periods. A product in a source inventory organization and the transfer is canceled across periods. The canceled transfers within a period are ignored. In manufacturing companies, material transfer between legal entity locations is a common practice depending on production or other requirements A raw Material or product is transferred to a consumption facility to produce a product or to a distribution facility to ship to a customer For example, oranges are first received into a processing facility, and then transferred to a production facility to produce a final product This fina l product, from multiple inventory organizations, is transferred to a distribution facility to ship to customers To calculate the actual cost, all the costs of the item at the source locations is included in the average cost at the receiving location. The two common types of product transfers are. Transfer of a product from a production inventory organization to a destination inventory organization. Transfer of a product from multiple production inventory organizations to a distribution inventory organization. To evaluate the cost of an item, the Actual Cost process looks at transfer records, which are either completed or canceled in the current period. Product Transfer Example 1 Product transfer from production inventory organization to a distribution inventory organization. In this example, the cost for the product PROD-A is as follows. Production Inventory Organization WHS1.Cost 5 00 per LB. Inventory Balance 200 LB. Distribution Inventory Organization WHS2.Cost 6 00 per LB. Inventory Balance 500 LB. Transfer 100 pounds of product PROD-A from the production inventory organization WHS1 to distribution inventory organization WHS2 The inventory transfer originates from WHS1, there is no impact on the cost in that inventory organization Cost is impacted at WHS2 as shown. Cost at WHS2 Previous Balance Previous Cost Transfer Qty Unit Cost at WHS1 Previous Balance Transfer Qty. 500 6 100 5 500 100 3000 500 600 5 8333 per LB. Product Transfer Example 2 Product transfer from multiple production inventory organizations to a distribution inventory organization. In this example, the cost for the product PROD-A is as follows. Production Inventory Organization WHS1.Cost 5 00 per LB. Inventory Balance 200 LB. Production Inventory Organization WHS2.Cost 6 00 per LB. Inventory Balance 200 LB. Distribution Inventory Organization WHSE3 No cost exist. Transfer 100 pounds of product PROD-A from production inventory organizations WHS1 and WHS2 to a distribution inventory organization WHS3 Incoming transfers are averaged to get the cost at the destination inventory organization WHS3 as shown. Cost at WHS3 Transfer Qty from WHS1 Unit Cost at WHS1 Transfer Qty from WHS2 Unit Cost at WHS2 Previous Balance Transfer Qty. 100 5 100 6 100 100 500 600 200 5 5 per LB. Product Transfer Example 3 Raw material transfer in source and product in destination locations. This example shows the item PROD is produced from the ingredient item RAW-MATL in period 2 The items have following costs in period 1 and 2 as shown in the tables. 400 5 0 200 Production Period 1 balance, no impact of transfer. Calculating PMAC Cost with Circular References. The actual cost calculates the cost of items in a circular reference repeatedly, until it arrives at a cost that does not change The cost from the previous iteration is used in the current iteration The cost is recalculated until the cost in the previous iteration and the current iteration match To restrict the Actual Cost process from running infinite number of iterations, a maximum limit of 200 is set in the program You can override this value by changing the profile value for GMF Actual Costing Maximum Iteration Limit for Circular Reference. Using the PMAC Method, OPM calculates the cost of the product based on closed batches in this period, and also on prior-period inventory balances, using the following calculation. PMAC ITEM A PBAL PCOST BCOST PBAL BQTY. PBAL is equal to 2948.PCOST is equal to 109 14.BQTY is equal to 1000.PMAC Cost ITEM B is equal to 12 034.BCOST PMAC Cost I TEM B 1000 PMAC Cost ITEM A 500.Iteration 1 2948 109 14 1000 12 034 500 109 14 2948 1000 98 40.Iteration 2 2948 109 14 1000 12 034 500 98 40 2948 1000 97 00.Iteration 3 2948 109 14 1000 12 034 500 97 00 2948 1000 96 83.Iteration 4 2948 109 14 1000 12 034 500 96 83 2948 1000 96 81.Iteration 5 2948 109 14 1000 12 034 500 96 81 2948 1000 96 80.Iteration 6 2948 109 14 1000 12 034 500 96 80 2948 1000 96 80.Since the PMAC Cost for Item A stabilizes after the 6th iteration at a cost of 96 80, the calculation stops. Setting Up Expense Allocations. Accrued indirect costs such as material overhead maintained in accrual accounts can be included in actual cost calculations These accrued costs are captured from General Ledger Define the parameters to allocate accrued costs automatically to designated cost component classes. Expense Allocation Setup Chronology. Define Allocation Codes. Define Expense Allocation Accounts. Define Allocation Definitions. Defining Allocation Codes. Allocation codes are required to bring in balances from General Ledger expense accounts You can define parameters to allocate these expenses to appropriate cost component classes. Since allocations can be processed in multiple steps, we recommend that you adopt a naming convention to simplify processing of ranges of allocation codes. To define allocation codes. Navigate to the Allocation Codes window. Specify the Legal Entity for which you are defining expense allocations Required. Allocation Code Details. Enter a code that defines the expense allocation in Allocation Code Required. Enter a brief Description of the expense allocation Required. Defining Allocation Basis. On this window you specify the item, component class, and related information required to identify where the allocation details are generated The accounts maintain the information for example, the quantity of production and machine usage associated with each item The allocation is setup and are based on GL balances. When you enter item code and tab out of th e field, the cost component class, analysis code, and inventory organization fields default from the previous record. To define allocation definitions. Navigate to the Allocation Definitions window. Specify the Legal Entity for which you are entering allocation. Specify the allocation code for which you are entering allocation definitions in Allocation Code The corresponding allocation description displays automatically Required. Indicate the allocation method to use in Allocation Basis Select GL Balances if the allocation percentage is to be calculated based on the balance in the basis account When you use this allocation type, you define the account key, balance type, and period and year-to-date. Select Fixed to use a fixed percentage for the calculation If you use this allocation type, then the Account, Balance Type, and Period and Year-to-Date fields are bypassed you only enter percentages by item The allocation basis applies to all lines for the allocation code Required. Basis - GL Expen ses. Line displays the generated number for each line. Enter a valid Oorganization Required. Specify the Item to which expenses are allocated Required. If you specified GL Expenses in the Allocation Basis field, then specify the account from which the basis amount is used to determine the allocation percentage in the Account field Required. Description displays the description of the basis account. Enter the Balance Type for the basis account type Required. Specify the year-to-date or period-to-date indicator in Year-to-date Period-to-date Select Period-to-date if this balance amount should be used to calculate the allocation percentage Select Year-to-date if this balance amount will be used to calculate the allocation percentage Required. This region contains Line, Organization, Item, and Basis Type as described in the previous topic. If the fixed allocation method is used, then enter the allocation for the line in Fixed If you specified GL Expenses in the Allocation Basis field, you cannot ed it the entry Percentages are calculated dynamically. You can enter allocation definition details whose total percentage value does not equal 100 If your total percentage value is less than or greater than 100, then a warning displays when saving the window You can either save without making any changes or go back and correct the percentage values. The Cost Allocation process flags such codes as not equal to 100 percent and ignores these codes during processing The system displays the total percentage entered until the save It allows you to selectively enter more records or update existing records. Item Description displays a description of the item. Enter a valid Component Class Code Only those component classes that were defined as allocation detail are available in the list of values and only one of these can be entered Required. Enter a valid Analysis Code. Note After you have defined expense allocations, you must define the accounts to which overhead expenses will post when those expense allocations are used See the Define Expense Allocation Accounts discussion for details. Defining Expenses to Allocate. This window lets you indicate the accounts where the expenses are tracked in General Ledger In this window, you define the expense pool to allocate and on the Allocation Definitions window, you specify the products to which these expenses are allocated. Note Ensure that the expenses are allocated in the same period that they were incurred in. When using Actual Costing. To define allocation accounts. Navigate to the Expenses to Allocate window. Specify the Legal Entity Required. Specify a valid Allocation Code defined for the legal entity for which you are allocating expenses to The allocation code description displays automatically Required. Expense Pool - Accounts. OPM automatically displays Line numbers in sequence You cannot edit the entry. Enter the From Account. Enter the To Account. Specify the account s Balance Type used for this expense pool The available options are. Speci fy if the expense should be year-to-date or period-to-date balance in Period to Date Year To Date Required. Expense Pool - Description. This region has Line, From and To Account Description, Balance Type besides the Period to Date Year to Date as described. Specify if the expense should be year-to-date or period-to-date balance in Period to Date Year To Date Required. Using Material Cost Component Classes. If you want to track the entire batch from the individual raw material to intermediary and end product, then setup a unique component class and analysis code for the raw material and ingredient calculation Item costs are defined using the component classes and analysis codes You setup the component class and analysis code while calculating raw material cost for purchases and transfers. To associate material component classes and analysis codes. Navigate to the Material Cost Component Class window. Enter the Legal Entity for which you are defining material component classes Required. Enter a v alid Organization Required. Enter a valid Item Cost Category If you enter a valid item cost category, then the Item field is not available and your cursor is moved to the Material Component Class field You can leave the Item Cost Category blank and specify an item instead. Enter a valid Item If you enter a valid item code, then the cursor moves to the Material Component Class field. Enter a valid Component Class Code It is treated as a material component class either for an item cost category or an item You can designate any cost component class as the material component class Required. Specify a valid cost Analysis Code It is treated as a material analysis code in combination with the material cost component class either for an item cost category or an item Required. Indicate the Start Date for the material component class and cost analysis code definition effective from Required. Indicate the End Date for the material component class and cost analysis code definition until which they are e ffective to Required. Note It is recommended that the costing period start and end dates should be one day later than the General Ledger calendar For example, the following scenario supports this suggestion. Start and End Date 1 1 96-12 31 97 General Ledger Calendar 4 1 96-4 30 97 Costing Calendar 4 1 96-5 01 97.Defining Adjustment Reason Codes. If there is a need to adjust actual costs calculated by OPM, then use the Actual Costs Adjustments to enter the adjustment costs You must specify a valid reason code to justify the reason for the cost change. To define adjustment codes. Navigate to the Actual Cost Adjustment Code window. Specify the Code that explains the reason for adjusting the actual cost calculation for a raw material or a product Required. Enter a brief Description of the reason for example, Supplier Price Increase Required. Enter the Subledger Entry box to indicate whether to book the adjustment to subledger or not. Processing Cost Allocations. This procedure allocates accrued expe nses from the general ledger accounts to the appropriate costing allocation codes. This functionality requires Oracle General Ledger to be fully installed If you are using OPM not integrated with Oracle Financials, and GL is not fully installed, then a warning message displays and the data you enter may not be used. To process cost allocations. Run the Cost Allocation Process concurrent process by running the Report and selecting the process The following restrictions pertain to running the Cost Allocation process. You can only run one allocation process at a time. You cannot run process for a closed period. You can only use calendar belonging to the legal entity for which you have authorization. Note Use the Reset option in the event of abnormal shutdown during a process that is, for any situation in which the process did not end normally This option resets internal parameters. Legal Entity linked to this cost calendar on the Cost Calendar window displays automatically You cannot edit the ent ry. Cost Calendar indicates the cost calendar for which you are allocating expense costs Required. Period indicates the cost calendar period for which you are allocating expense costs Required. Indicate the Cost Type you are running for. The Period Status of the cost calendar period you specified displays automatically You cannot edit the entry. Fiscal Year indicates the fiscal year defined in the appropriate General Ledger application from which cost expenses will be selected for processing. Period indicates the fiscal year period defined in the appropriate General Ledger application from which cost expenses will be selected for processing. Note The GL Fiscal Year and Period must be valid for the cost calendar s legal entity Otherwise, an error displays. You have the option of exporting cost expenses for all allocation codes, or restricting the export to cost expenses for a range of allocation codes in Allocations From and To. Indicate whether to delete previous data that were processed for th e cost expense allocation parameters by selecting Yes or No for Refresh Interface. Click Ok and Submit to run the process. Running the Actual Cost Process. Describes running the Actual Cost process If you have enabled the Landed Cost Management functionality for your organization, then the Actual Cost Process considers the estimated and actual landed cost adjustments in cost calculations and updates the cost adjustments in the Actual Cost Adjustments window. Actual Cost Prerequisites. The following prerequisite conditions must be met in order to produce accurate actual cost calculations. All Purchasing receipts and invoices must be entered, with any necessary price corrections. Freight and special charges must be entered. It is recommended that you close all production batches that can be closed. Expense allocations must be completed. All overhead details must be assigned. All actual cost adjustments must be completed. For PMAC, the prior period must be closed or preliminary closed. To run the actu al cost process. Navigate to the Actual Cost Process window The Start Actual Cost Process window displays. Enter the Legal Entity. Enter the Calendar Costs are processed for the legal entity and the cost type linked to this calendar Required. Enter the Period for which actual costs are processed This period defines the start and end dates for selecting all transactions This period in the cost calendar must be either open or frozen a closed period cannot be entered Required. Period Status displays the status of the calendar period Open, Closed, or Frozen You cannot edit this field. Specify the actual Cost Type for which all cost calculations are calculated and updated The default is the cost type linked to the cost calendar The cost type also defines which raw material cost calculation type or product calculation type is used in cost calculations. Specify the date and time that the actual cost processing should start in Start Date To start the process immediately, click Now. Click Accept to run the process. Note the reference number assigned by OPM. OPM assigns an identifier number for each individual cost process in Actual Cost Reference You cannot edit the entry. Actual Cost Process - Additional Menu Features - Actions Menu. Start - Displays the Start Actual Cost Process window, where you specify the criteria by which OPM will select the costs to be processed. Process Status - Use this option to review the status of an actual cost process that is in progress You can also review figures from previous processes, each of which is identified by the AC Ref No The AC Ref No lookup is available to help you in selecting previous processes for query. Abort Reset - Use this option to abort the actual cost process that is running currently For situations where a process was terminated unintentionally such as a power failure , this option also resets the internal controls and settings required to start the costing process again. View Error Messages - Use this option to review any errors gene rated during an actual costing process run The Actual Cost Error Messages window displays. Note The Actual Cost Process does not calculate costs for expense items The process calculates costs for inventory items only If you want the process to include the expense of an item in cost calculations, then you must include the item as an inventory item. Viewing the Actual Cost Process. To view the actual cost process. Navigate to the Actual Cost Process window. OPM assigns an identifier number for each individual cost process in the Actual Cost Reference field You cannot edit this field. Displays the legal entity in the Legal Entity field. Displays the calendar in the Calendar field Costs are processed for the legal entity and the cost type linked to this calendar. Displays the period for which actual costs are processed in the Period field this period defines the start and end dates for selecting all transactions. Period Status displays the status of the calendar period Open, Closed, or Frozen. Displ ays the actual cost type for which all cost calculations are calculated and updated in the Cost Type field. Scheduled On displays when the Actual Cost process was scheduled to run. Started On displays the start date of the Actual Cost process. Started By displays the user ID and name of the person who started the Actual Cost process. Ended On displays the end date for the Actual Cost process. Limit displays the error limit. Found displays the number of errors found during the Actual Cost process run. Posted displays the number of errors posted. Aborted By displays the name of the user who aborted the Actual Cost process. Aborted On displays the date on which the process was aborted. Aborted Reason displays the reason for aborting the subsidiary ledger update process. Viewing Actual Cost Error Messages. To view the actual cost error messages. OPM assigns an identifier number for each individual cost process in Actual Cost Reference You cannot edit the entry. Line displays the line on which the error occurred. Error Message displays the text of the error message. Aborting or Resetting the Actual Cost Process. This option lets you abort or reset the Actual Cost process. Navigate to the Actual Cost Process window. Select About Reset from the Actions menu. Enter the abort details and the reason to abort the process. Viewing Actual Cost Transactions. OPM allows you to view the transactions in a costing period that it used to calculate actual costs the most recent actual costing transactions display first You can also view actual cost transactions from the previous period. Possible sources of these transactions are as follows. Purchase Order Receipts. Actual Raw Material Invoice Prices through interface with an Accounts Payable application, such as Oracle Accounts Payable. Actual Cost Adjustments. PO Internal Orders. Invoices Entered in Payables. You can also display the Actual Costs Transactions View from the Cost Details and the Cost Adjustments forms Actions menus with key field values already fill ed from those forms. To view the actual cost calculations. Navigate to the Cost Details window. Select Actual Transaction View from the Actions menu. You can also access the Actual Cost Transactions View window by selecting View Transactions from the Actual Costs menu. Enter the Item for which you want to display actual cost calculations Required. Enter the fiscal Calendar for which you want to list actual cost transactions Required. Specify the calendar Period for which you want to list actual cost transactions Required. Indicate the actual Cost Type for which you want to list actual cost transactions. Item Cost displays the item s total cost. Also, displays the currency in which the cost is calculated and the item s primary unit of measure. Enter Prior Period Cost as the item cost in the period before the current period. Enter Prior Period Closing Balance as the closing on-hand quantity of the item in the period before the current period. Actual Cost Transactions. Source indicates the source of th e actual cost transactions which OPM uses to calculate actual costs These sources are listed. Batch Material Cost. Batch Resource Cost. The cost of the Item calculated as per this design would be. PMAC Cost 1000 1 25 50 75 1000 50 1 2262.PWAC Cost 50 75 50 75.Calculating Cost Adjustments with Zero Quantity. As an extension to the Zero Activity Cost Adjustments feature, any Adjustments are also selected even if the quantity is zero The only limitation is that the cost specified with a zero quantity is applied to the entire Item Transaction Quantity for the period concerned and not to a per unit cost This is displayed as a message whenever you specify zero in the Adjustment Quantity field on the Actual Cost Adjustments window The calculations are again performed before costing the products. In either case, if any adjustment cannot be applied because of the total transaction quantity being zero, a warning message is displayed that the adjustment could not be applied The following is an example of Zero Quantity Cost Adjustments calculation. In this example there is Activity in the current period The Batches and PO Receipts are 500 Units, Cost is 1 10 per Unit and Adjustment is as shown below.

No comments:

Post a Comment